Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
Podzimní zábava 2024
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Odpadový kalendář

P Ú S Č P S N
29
SKO A PAPÍR 29. 7. 2024
30 31 1 2 3 4
5 6 7 8
PLAST 8. 8. 2024
9
BIO 9. 8. 2024
10
VELKOOBJEMOVÝ ODPAD 10. 8. 2024
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
PLAST 21. 8. 2024
22 23
BIO 23. 8. 2024
24
VELKOOBJEMOVÝ ODPAD 24. 8. 2024
25
26
SKO A PAPÍR 26. 8. 2024
27 28 29 30
MOBILNÍ SBĚR NEBEZPEČNÉHO ODPADU 30. 8. 2024
31 1

Vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 7.00 - 12.00 12.30 - 17.00
    Středa 7.00 - 12.00 12.30 - 17.00
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 465 637 379
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ouklasterec@orlicko.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obec Klášterec nad Orlicí, Klášterec nad Orlicí 167, 561 82 Klášterec nad Orlicí

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 7.00 - 12.00 12.30 - 17.00
Středa 7.00 - 12.00 12.30 - 17.00

Telefonické podání: pevná linka - +420 465 637 379
Poštou na adresu Obec Klášterec nad Orlicí, Klášterec nad Orlicí 167, 561 82 Klášterec nad Orlicí
Elektronicky na e-mail: ouklasterec@orlicko.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: ikva4vs
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obec Klášterec nad Orlicí, Klášterec nad Orlicí 167, 561 82 Klášterec nad Orlicí
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

200,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4), jednostranně černobíle

3,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4),jednostranně barevně

10,00 Kč 

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře